Aankomst & Matsue Castle

Heey allemaal!

Gisteren ben ik aangekomen in Japan. Gisterochtend geland in Osaka, daar opgewacht door James, samen de boot naar Kobe genomen en vanaf Kobe met de auto naar Matsue gereden. Uiteindelijk nog een vrij lange rit, ik geloof dat we 5 uur gereden hebben. Voor mijn gevoel was het veeeeel korter, maar ik heb vooral geslapen en verbaast naar buiten gestaard.

Japan is heel bizar, maar ook weer heel gewoon. De eerste paar uur had ik echt het gevoel in een computerspel te zitten. Alle gangen waren van groote witte glanzende stenen (Marmer? Op een vliegveld? -.^) en totaal verlaten op de passagieres van ons vliegtuig na. Eenmaal bij de bagage terminal renden er mensen met drugshonden tussen ons en vlak voor mij langs. Ze renden ook echt en riepen in het Japans naar hun honden, dat gaf echt een apart sfeertje. Verder stond als het personeel kaarsrecht en zonder te bewegen in een houding. En vrijwel alle Japanners in een openbare functie dragen witte handschoenen. Heel bizar.

In de auto naar Matsue heb ik met James wat aan mijn Japans geoefend en nu ken ik de karakters van boom, water, vuur, uitgang, mens, rijstveld, binnen, midden en stop. Gaaf he?

En er zijn heel veel zinloze beroepen is Japan. Zo stond een man een brak liggend veldje te bewaken, stond er iemand bezoekers van een winkel parkeerplaatsen aan te wijzen(en er waren 4 parkeerplaatsen) en staat er iedere keer als er wat aan de weg wordt gedaan tenminste een iemand grote gele vlag vast te houden.

S'avonds zijn de broer en vader van Yukari langs geweest. Veel oudere Japanse mannen hebben gigantische broeken aan. De vader van Yukari kwam niet eens tot mijn schouder maar het leek alsof hij een broek van mijn vader aan had die bij knie hoogte afgeknipt was. Hij had inktvisbolletjes mee genomen. Die vielen bij mij nogal verkeerd en ik voelde me vanacht ook nogal beroerd.

Vandaag zijn we naar Matsue Castle geweest. Ik zal proberen wat foto's hierop te zetten. Vanaf de bovenste verdieping kon je over heel Matsue heen kijken. Er is ook een heel park met tempels omheen. Ik heb daar een zeearend en zo'n beest gezien dat een soort sprinkhanen geluid maakt. De laatste viel ineens dood uit een boom.

Vanmiddag heb ik drie bolletjes aan een stokje gegeten. Ik zag het eigenlijk niet zo zitten, vooral ook omdat ik nog niet zo lekker was, maar het proefde echt geweldig! De smaak en substantie (tot kleverig spul gekookte bonen, rijst of tarwe, in mijn geval rijst) was voor mij echt totaal onbekend. Het is nogal bizar iets te eten dat op niets lijkt dat je ooit gegeten hebt.

Over bizar eten gesproken, ik heb net chips met ingezouten pruimensmaak op. En ook dat was echt heel lekker. En ze hebben hier KitKat met 7-up smaak, het laagje dat normaal chocola is is blauw en je moet het koud eten.

Morgen middag ga ik naar een karate dojo en mag ik meedoen met de les. Dat lijkt me best wel gaaf maar minstens zo eng. Ben benieuwd hoe het wordt.

Reacties

Reacties

MOL

WAAAAAAAAAAAAAAH ETEN

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!